Скільки коштує реклама в харківській підземці та чому прибуток йде повз метро

Одне з найбільш збиткових комунальних підприємств міста, “Харківський метрополітен”, в черговий раз проситиме компенсувати витрати з бюджету. За даними фінансової звітності підприємства, його збитки за 9 місяців нинішнього року склали понад 149 мільйонів гривень. Хоча керівництво підземки переконане, що такий вид транспорту як метро не може бути прибутковим в принципі, здача площ під рекламу повинна бути вельми прибутковою справою. На цю думку наводять обвішані листівками й банерами вагони та станції та розцінки на їх розміщення. Newsroom з’ясував, скільки коштує реклама в харківському метро, і чому підприємство на ній практично не заробляє.

У Харкові директори збиткових комунальних підприємств накопичили мільйони

Розслідувачі з “Харківського антикорупційного центру” вже не перший рік заявляють про те, що метрополітен недоотримує пристойні суми від здачі рекламних площ в оренду. Ще у 2019-му Держаудитслужба після ревізії прийшла до висновку, що підприємство в чотири рази занижує доходи від рекламної діяльності. Тоді метрополітен вказав річний дохід від реклами у 20,14 мільйона гривень. Однак за підрахунками ХАЦ, тільки від реклами у вагонах КП могло б отримувати понад 3,5 мільйони на місяць, або 42 мільйони гривень на рік. А рекламою завішені не тільки вагони, а й усі станції підземки, стіни вздовж ескалаторів, двері, встановлені беклайти, що світяться, і транслюються відеоролики.

У ХАЦ пояснюють: прибуток витікає з метрополітену, тому що свої рекламні площі за заниженими цінами він здає певним рекламним агентствам, а ті продають їх рекламодавцям вже в кілька разів дорожче, при цьому різниця в КП не потрапляє.

Заради реклами Зоопарку в Харкові встановлюють фігури, що світяться (Фото)

Newsroom дізнався вартість послуг компанії “Мегаполіс”, яка є основним власником рекламних носіїв в метро. За розміщення листівки на вікнах вагонів на місяць потрібно заплатити від 112 700 до 164 450 гривень. Листівка на простінку біля виходу з вагона коштує від 38 000 до 260 000 грн на місяць (залежно від розміру плаката). Найдешевше рекламу у вагоні розмістити на стелі – від 9 750 до 19 500 гривень. Повісити величезну розтяжку в переході коштує від 78 000 до 149 000 гривень на місяць, а брендувати цілий вагон або станцію – до 218 000 гривень.

brendirovanie.jpg

Окрема стаття витрат – виготовлення самої реклами. Наприклад, друк листівок може коштувати 18 000 гривень, а виробництво великого банера – 154 000 гривень. Хоча ціни за рекламу немаленькі, площі в підземці не пустують.

Керівник “Харківського антикорупційного центру”, депутат обласної ради Дмитро Булах вважає, що метрополітен замість того, щоб віддавати надання рекламних послуг на аутсорсинг, позбавляючи себе левової частини прибутку, може робити це самостійно та частково компенсувати збитки. У мерії кажуть, що в такому випадку КП доведеться створити повноцінне рекламне агентство, та виступають проти цього.

“Я не вважаю, що метрополітен повинен займатися бізнесом. Вони (Рекламні агентства. – Авт.) не просто шукають рекламодавців, вони розробляють макети, друкують. Прибутковість там є, звичайно, і дуже пристойна, але і витратність там теж дуже пристойна. Я противник того, щоб метрополітен займався непрофільною діяльністю”, – заявив заступник міського голови з питань інфраструктури Євген Водовозов під час круглого столу.

Однак цифри прибутковості віцемер не озвучив.

Минулого року збитки харківської підземки склали майже 290 мільйонів гривень

З ним згоден і сам начальник підземки В’ячеслав Стаматін.

“Харківський метрополітен надає послуги з перевезення, а не з надання реклами. Це цілий бізнес, ціла індустрія, але нам є чим займатися, ми транспортне підприємство”, – сказав Newsroom В’ячеслав Стаматін.

У ХАЦ наполягають, що тоді рекламою в метро повинні займатися ті агентства, які виграють в прозорому та конкурентному конкурсі.

pari_1_0.jpg

А ось з пропозицією зменшити кількість візуального сміття в підземці в мерії погодилися.

“Станції метрополітену, особливо центральні виглядають як якийсь ярмарок. Однак повинна бути якась логіка та філософія розміщення реклами в метро. У Києві вже йдуть від такої великої кількості реклами, столичний метрополітен розробив свій внутрішній дизайн-код, і реклама не заважає орієнтуватися на станції. У нас же є проблеми з навігацією в підземці, і людина, яка користується метрополітеном вперше, може загубитися. Для того, щоб людям було легше орієнтуватися, рекламу потрібно зменшити, зробити більш стриманою та поліпшити навігацію всередині метрополітену”, – запропонував Дмитро Булах.

Заступник міського голови відповів, що в метро поступово зменшуватимуть кількість реклами, але збільшать її вартість.

“Це дозволить зробити метрополітен чистішим та красивішим, отримуючи ті ж гроші”, – сказав Євген Водовозов.

Закінчила Харківський національний університет імені Каразіна. У журналістиці працює із 2008 року.
Показати всі пости

Коментарі