“Золоті маршрути” та конфлікт перевізників: хто має право возити пасажирів з Холодної гори до передмістя

У Харкові місцева транспортна компанія відстоює право на перевезення пасажирів з території терміналу “Холодна гора” до Люботину, Пісочину та Солоницівки. З однією фірмою відмовляються укладати договір, інша – блокує транспорт. Newsroom спробував з’ясувати, хто ж все-таки має законні підстави на перевезення людей.

У 2019 році Харківська обласна адміністрація оголосила конкурс на перевезення пасажирів за маршрутами “Харків-Пісочин”, “Харків-Люботин”, “Харків-Солоницівка”. У конкурсі взяли участь дві фірми з Харкова — “Схід”,” Укравтотрансавто Плюс”, і одна — з Дніпра — “Інтерспецмаркет”. Всупереч реальним балам, які набрали учасники, голова конкурсної комісії Володимир Наконечний зняв з конкурсу харківські підприємства і “віддав” перемогу Дніпровській фірмі “Інтерспецмаркет”, яка, за даними ЗМІ, пов’язана з нинішнім директором Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Андрієм Тимчуком.

Брату найбагатшого депутата Харківської міськради продовжили оренду комунальних приміщень

За словами адвоката фірми “Укравтотрансавто Плюс” Сергія Ставрова, 29 серпня 2019 року фірма, яку він представляє, виграла оголошений конкурс, що підтверджує протокол участі. Правозахисник стверджує – його підписали всі члени конкурсного комітету.

“У цьому протоколі зафіксовано, що “тітушки” заважали проведенню конкурсу. Коли молодих людей попросили вийти із залу, вони не сприйняли прохання і продовжили перешкоджати проведенню конкурсу. З усім тим, даний протокол був підписаний і організатору – Харківській ОДА – рекомендували визнати “Укравтотрансавто Плюс” переможцем. Однак всі ці документи “зависли” в Департаменті економіки та міжнародних відносин ХОДА”, — розповів правозахисник.

Варто зазначити, що цьому конкурсу передував аналогічний, який відбувся 23 травня 2019 року. Тоді його виграло підприємство “Інтерспецмаркет”. Однак постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 22 січня 2020 року результати конкурсу були визнані неправомірними та скасовані, в тому числі розпорядженням Харківської ОДА. Згодом був призначений новий конкурс. У ньому перемогу здобула харківська фірма “Укравтотрансавто Плюс”, яка й отримала право обслуговувати маршрути “Харків-Пісочин”, “Харків-Люботин”, “Харків-Солоницівка”. Однак контакт з автоперевізником так і не підписали. Це призвело до конфлікту між двома компаніями, які 9 вересня 2019 року одночасно вийшли обслуговувати одні й ті ж маршрути. Після конфлікту перевезенням пасажирів стала займатися компанія “Укравтотрансавто Плюс”, а фірма “Інтерспецмаркет”, яку пов’язують з Андрієм Тимчуком, повернулася у Дніпро.

У Харкові муніципальні автобуси вийшли на нові маршрути

“Після цього ми у кожного голови Харківської ОДА просили видати нам договір на обслуговування маршрутів, проте до цього дня жодних документів у нас на руках немає”, — розповів директор “Укравтотрансавто Плюс” Геннадій Лосєв.

На думку адвоката підприємства Сергія Ставрова, фірма “Інтерспецмаркет” є афілійованою до Андрія Тимчука, якого в січні 2021 року призначили директором Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки. За його словами, цей орган надає ліцензії перевізникам пасажирів і має право їх штрафувати.

За інформацією з відкритих джерел, через тиждень після свого призначення Андрій Тимчук всього за три дні особисто виписав 41 штраф і 60 зауважень щодо компанії-переможця конкурсу.

“З боку Андрія Тимчука чиниться тиск на підприємство “Укравтотрансавто Плюс” шляхом практично щоденних перевірок автобусів, що курсують за маршрутами “Харків-Пісочин”, “Харків-Люботин”, “Харків-Солоницівка”. Перевірки обґрунтовані нібито розпорядженнями, що надійшли з боку Харківської ОДА”, — зазначив Сергій Ставров.

За його інформацією, в березні 2021 року компанія “Трансмейл-2012” отримала від фірми “Інтерспецмаркет” п’ять автобусів для обслуговування маршрутів “Харків-Пісочин”, “Харків-Люботин”, “Харків-Солоницівка”. Сергій Ставров також зазначив, що, починаючи з липня 2021 року транспорт “Укравтотрансавто Плюс” регулярно блокують так звані “тітушки” і це “значно впливає на якість пасажирських перевезень і на репутацію компанії загалом”.

ТОП-7 найбагатших чиновників Харківської облдержадміністрації

“Так, 4 листопада близько 50 молодих людей намагалися блокувати автобуси компанії “Укравтотрансавто Плюс” на автостанції в Люботині. Після звернення до правоохоронних органів оперативники “Корд” затримали 10 молодих людей. Решта на автобусах компанії “Трансмейл-2012″ поспіхом втекли з території автостанції”, — розповів правозахисник.

Як розповіли в Харківському антикорупційному центрі, до кінця вересня 2021 року на так званих “золотих маршрутах” — “Харків-Пісочин”, “Харків-Люботин”, “Харків-Солоницівка” — повинна працювати компанія “Трансмейл-2012”. Її власником є Дмитро Аріх – брат Ігоря Аріха, одного з найближчих друзів Геннадія Кернеса та керівника постійної комісії Харківської міської ради з питань транспорту та зв’язку. Як зазначено в договорі, фірма в тому числі буде використовувати автобуси, що належать “Інтерспецмаркет”. Всі його засновники – Вадим Лавренок, Ігор Карамшук та Сергій Янчук — були бізнес-партнерами Андрія Тимчука, керівника Слобожанського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки та ексчоловіка колишньої глави ХОДА Айни Тимчук.

5 листопада Андрій Тимчук кореспонденту Newsroom повідомив, що не пам’ятає, яка саме компанія обслуговує маршрути “Харків-Пісочин”, “Харків-Люботин”, “Харків-Солоницівка”.

“Я готовий відповісти на всі ваші запитання, але для цього вам потрібно прийти до мене в робочий кабінет. Я не пам’ятаю назв… Не знаю підприємств. Напевно, обслуговує той, у кого є на те відповідні документи. Хто це, я на сьогодні не пам’ятаю… не знаю. Я готовий на цю тему спілкуватися”, – підсумував Андрій Тимчук.

Кореспондент Newsroom також зв’язався з відділом комунікації ГУ НПУ в Харківській області з проханням прокоментувати інцидент, що трапився в Люботині 4 листопада. У “главку” інформацію пообіцяли надати пізніше. Ми також намагалися зв’язатися з депутатом міськради Ігорем Аріхом, проте в п’ятницю він не відповідав на телефонні дзвінки.

Працював кореспондентом та керував прес-центром у всеукраїнському виданні "КП в Україні"; був редактором регіонального сайту "Слобідський край"; редактором сайту KHARKIV Today; комунікаційним менеджером та журналістом у проектах USAID і Pact. Зараз — кореспондент та автор статей у Newsroom.
Показати всі пости

Коментарі