Купальники, пошиті в майстерні харків’янки Ганни Стародубцевої, підкорюють серця маленьких модниць і їх батьків у різних куточках світу. Дівчата в костюмах з воланами й оборками, панамками та пишними бантами красуються на морських узбережжях і в басейнах, на подіумах і конкурсах краси. Анна Стародубцева розповіла NewsRoom про те, як їй вдалося перетворити хобі в бізнес, вийти на міжнародний ринок, і як купальники її виробництва почали замовляти в США цілими партіями.
Історія харківського ательє “BabyLadySwim”, де створюються купальники для дівчаток від народження до 12 років, почалася три роки тому. Втім, тоді це було зовсім не ательє: перші речі Анна шила вдома, в куточку зали, на звичайній побутовій машинці.
Замість будиночка в Іспанії: викладачка ЗВО з чоловіком заснувала молочну ферму під Харковом
“Перебуваючи в декреті, я випадково вибралася з дому в кінотеатр на фільм “Діор і я”. Я настільки надихнулася, мені дуже захотілося шити. Я пішла на курси та в процесі навчання шила речі дочці”, – розповідає Анна, документознавець за освітою.
Вона створювала для маляти повсякденний одяг, вечірні сукні. А коли сім’я зібралася на море, пошила для доньки та племінниці купальники. Наряди маленьких пляжниць зібрали багато компліментів, у тому числі – в соцмережах, і Анна вирішила спробувати створювати купальні костюми для продажу.
“Я шила і викладала фото виробів у соцмережах. У мене не було ні стратегії, ні плану, але поступово все переросло в бізнес. Перший купальник купили в США на платформі Etsy, де ми відкрили магазин паралельно зі сторінкою в Instagram. Я дуже здивувалася та зраділа одночасно, почала робити все більше і більше нових моделей і активно додавати товари на свої сторінки”, – розповідає Анна.
Анна с донькою. Фото з особистого архіву
Через рік вона взяла помічницю й орендувала під швейну майстерню невелике приміщення – кімнатку у квартирі на першому поверсі.
“На старті у мене не було фінансової подушки. Я купувала по метру тканини, і гроші, отримані від продажу перших купальників, витрачала на покупку ще декількох метрів тканини. До цілих рулонів і промислових швейних машинок ми прийшли поступово, збираючи на це гроші”, – поділилася Анна.
Спочатку продажі за кордоном були активнішими, ніж в Україні. Крім маркетплейса хендмейду Etsy, Анна розмістила свої купальники на популярних американських торгових майданчиках Amazon і eBay. Опис до товарів переводила за допомогою онлайн-перекладача, потім з текстами став допомагати чоловік, який добре володіє англійською.
“Без його англійської ми б не рушили”, – зізнається Анна.
Від каструлі до власної броварні: як харківський крафт підкорює Україну
Крім текстів іноді доводилося телефонувати до клієнтів, торгових майданчиків і митниць інших країн. Купальники made in Kharkiv особливо полюбилися американцям: в ательє кілька разів відшивали партії близько 80 одиниць для дитячих конкурсів краси в США.
Пізніше, коли на сторінці в Instagram з’явилося багато знімків і фотовідгуків клієнтів з різних країн, приєдналися й українські покупці. Крім того, в купальниках марки “BabyLadySwim” дефілювали маленькі учасниці тижні моди Ukrainian Kids Fashion Week та дитячих конкурсів краси в Харкові.
Згодом до швейної справи Анни приєднався її чоловік. Пара разом кроїть, чоловік займається просування на міжнародному ринку, а Анна зосередилася на українському. І хоча над купальниками трудяться вже кілька швачок, підприємниця сама розробляє дизайни моделей і продовжує шити. Рік тому подружжя вирішило придбати власне приміщення під майстерню: це виявилося економічно вигідніше, ніж витрачати на оренду шість тисяч гривень на місяць. У планах сімейного ательє – почати співпрацю з великою італійської фабрикою біфлекс: зараз матеріали для купальників закуповують у харківських магазинах тканин, на Барабашово та в Польщі.
Нещодавно дитячі купальники почали продавати через інтернет-супермаркет Rozetka. За словами Анни, у кожного онлайн-майданчику є свої особливості.
“Професійні знімки купальників – на білому тлі, як ніби купальник надітий на тіло, але його не видно, – ми робимо в київській фотостудії. Але ці якісні, магазинні фотографії не працюють в Instagram і на Etsy. Люди їм не вірять. Саме на цих двох майданчиках людям потрібні живі знімки”, – поділилася Анна.
“Очисти світ”: харківські айтішники створили стартап для утилізації вторсировини
Гарну рекламу для її виробів зробили закордонні Instagram-блогери. Підприємниця запевняє, що жодного разу не замовляла у них рекламу (вони самі відзначали її сторіночку на фото), але при цьому використовувала можливості рекламного кабінету і оплачувала сервіси автоматичного фолловінгу та лайків.
У середньому купальник коштує 600-800 гривень. Анна не вважає конкурентами представників нижчого цінового рівня, каже, що у них інша цільова аудиторія. Втім, китайські умільці навіть копіюють купальники від “BabyLadySwim”.
“Виявилося, що на AliExpress багато фотографій наших купальників. Є навіть фотографії моєї дочки в наших виробах. Одного разу я купила два “наших” купальники по 5 доларів. Модель схожа, але матеріал і якість пошиття, звичайно, зовсім інші. Більш того, вони навіть принти купальників такі ж як у нас. Я спочатку дуже засмутилася, обурювалася, а потім зрозуміла, що до цього треба ставитися філософськи, і махнула на це все рукою”, – розповідає Анна.
Крім купальників, вона хоче одягає маленьких модниць по всьому світу у вечірні сукні власного дизайну. Спроби продавати такі складні та недешеві вироби харків’янка вже робила, але вони не були успішними. Тепер, маючи знання та досвід просування онлайн, Анна готова спробувати знову.
Автор: Анна Макаренко
Коментарі