Чому подорожчав проїзд у трамваях, або Цікаві схеми заробітків від мерії

Аватар пользователя Євген Лісічкін
Євген Лісічкін
0

Коли Харківська міськрада у черговий раз буде розповідати мешканцям міста про економічно обґрунтоване підвищення вартості проїзду в трамваях до 3-х гривень, – просто згадайте цифри та факти, які ми наведемо нижче.

21 березня 2017 року на перехресті вулиці Академіка Павлова і Московського проспекту (на трамвайному переїзді) стався яскравий трамвайний дрифт, який на кілька годин заблокував рух транспорту по Московському проспекту.

billet_0.jpg

В 2013 році Департамент інфраструктури Харківської міськради заплатив 10,5 мільйонів гривень ТОВ "ВСП Констракшн" за реконструкцію саме цього трамвайного переїзду. Вартість реконструкції 1 м тоді склала $3,5 тисячі, що в 3-4 рази вище, ніж в інших містах країни. При проведенні реконструкції застосовувалася дуже розпіарена Департаментом інфраструктури міськради польська технологія фірми TINES.

17496168_676745815837675_449709847_n.png

Дійсно, на світлинах можна побачити нові трамвайні рейки та полотно.

Польська технологія фірми TINES. Як, звучить! Якщо, не знати, що це лише патент віце-мера з транспортних питань Євгена Водовозова, Вадима Сінгуцького, Олексія Паланта (довгий час очолював КП "Міськоелектротранс") та Миколи Чепурка. Саме ці чотири особи запатентували спосіб реконструкції трамвайних переїздів, який згідно тендерним документаціям, практично став обов’язковим у Харкові. Вадим Сингуцький був директором "ВСП Констракшн", а Микола Чепурко до сих пір є співвласником "ВСП Констракшн".

Заступник міського голови – директор Департаменту економіки та комунального майна Михайло Фатєєв заявив, що у Харкові налічується 241 трамвайний вагон, з яких відпрацювали свій амортизаційний термін 230 трамвайних вагонів. Середній вік харківських трамваїв – 30,5 років.

КП "Жовтневе трамвайне депо" в 2016 році уклало угоду з ТОВ "Технології Електротранспорту" на капітальний ремонт 10 трамвайних вагонів вартістю 17 млн грн. Вартість ремонту одного вагону складе 1,76 млн грн. 

КП "Трамвай" Кам’янської міськради за результатами тендеру замовило ТОВ "Технології електротранспорту" капітальний ремонт трамваїв по ціні 1,24 млн грн, тобто на півмільйона гривень дешевше, ніж у нас.

У ТОВ "Технології Електротранспорту" немає необхідної кількості працівників та техніки для виконання цього підряду, тому роботи буде виконувати КП "Салтівське трамвайне депо". Тобто ремонт виконає КП, а кошти підуть на рахунки "прокладки".

У 2016 році ТОВ "Технології електротранспорту" отримало на капітальний ремонт та модернізацію 60 вагонів загалом від Жовтневого депо 84,74 млн грн.

В 2017 році обидва трамвайних депо у Харкові планують орендувати 36 трамвайних вагонів. Вартість річної оренди 1 трамвайного вагону обійдеться в 112,5 тисяч гривень.

Власники фірми, у якої орендуються трамвайні вагони, є людьми з бізнес-оточення Михайла Добкіна.

Трамвайні вагони, які орендуються трамвайними депо у Харкові були придбані в Чехії. Звісно ці трамвайні вагони віком 30 - 35 років. Експерти запевняють, що такі трамваї можуть прослужити максимум 10 років.

У 2016 р. фірма "АМК Сервіс" здала в оренду харківським депо вже 40 трамвайних вагонів. Додаткових 10 вагонів були закуплені у Чехії. Загальна сума, яку заплатили депо в 2016-му, склала 4,2 млн грн.

17439744_676745515837705_1829521710_n_0.jpg

Харків "прославився" не тільки завдяки патенту на ремонт трамвайних переїздів, а й так званим дрифтам, які регулярно відбуваються у нашому місті

Схема з закупівлею чеських трамвайних вагонів у Харкові працює, як швейцарські часи. За рахунок виділених на капітальний ремонт коштів купуються вагони з Чехії, які потім використовуються як машинокомплекти для старих харківських вагонів. Перші кілька місяців міськрада платить прокладці кошти за оренду, а потім в рамках програми капремонту викуповує машинокомплект, після чого їх практично повністю розбираєзбирає заново.

Харківські правоохоронці підозрюють службових осіб КП "Жовтневе трамвайне депо" та ТОВ "Технології електротранспорту" у зловживанні службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди під час проведення капітального ремонту трамвайних вагонів. За даними слідчих, замість капітального ремонту, ТОВ "Технології електротранспорту" купувало в Чехії 35-річні трамвайні вагони, які вже були списані в їх країні.